BLONDIE – ICONIC SHOW -Olympia, Paris – 28.06.2017

(EN)
Pollinator, the 11th album of the mythical band Blondie, was released on May 5th and the New Yorkers made a stop at the Olympia Theater in Paris, on June 28th, to present it to us in flesh and blood.

The venue was sold out for a long time and an enthusiastic crowd was eagerly awaiting a concert that promised to be one of the biggest event in the capital.
A little bit disappointed by their performance at Rock en Seine in 2014, and although Pollinator and his ultra-modern sound, joyful and varied immediately conquered me, I was not sure about what to expect tonight.
And here we are, the dazzling Debbie Harry arrives on stage under big screams and applauses and the atmosphere quickly becomes boiling hot.

Bleached blonde hair decorated with a headband with bees, black sequined gown, cape in satin, bee belt, black trendy wedges sandals, the 70s and the Andy Warhol’s Factory Icon did not lose anything of her charm and charisma. Just a bit of her voice … Smiling, communicative, funny, she talks about her attachment to the bees and reassures us that the little glass she swallows “it is only medicament”

Throughout the evening, she goes brilliantly  from one song to another  – an eclectic set list that does not fail to make us relive the good vibes of the 70s and 80s and invite us into the universe of new songs, obviously very successful in live.
After a thrilling debut with One Way Or Another, their greatest hits arrive quickly: Call Me, Rapture, Atomic, Heart of Glass mixed with the recent Fun, Long Time, Gravity or Too Much. Covers are also present at the party as the ultra-known Hanging on the Telephone by The Nerves.
Frankly, a bad idea the installation of the seats in front of the stage, because everyone stand up and dance from the beginning to the end. 
Faithfull Fans are delighted as well as the youngest ones. Someone will offer to Debbie a nice bouquet of red roses and she is very impressed.
The decor is minimalist, the sound is excellent, pretty psychedelic lights, no need for too much visual effects because all eyes are focused on Debbie Harry, the star of the evening.

 

From time to time her loyal acolytes Chris Stein (guitar, bass) and Clem Burke (drums) as well as newer musicians Light Foxx (bass), Matt Katz-Bohen (keyboards, piano) and Tommy Kessler (Guitar) steal the show from Debbie and performs some small solos, well received by the audience. Special mention for Tommy Kessler –excellent on guitar.

Final with Heart of Glass just before the “Encore” well deserved with 4 songs, including the essentials Union City Blue and Dreaming.

A luminous evening, a remarkable show that leaves us yarning of a cult era and confident in the good star of Blondie that continues to shine on the post-punk electro pop constellation.

 

(FR)

Pollinator, le 11eme opus  du groupe mythique Blondie, a été dévoilé le 5 mai dernier et comme il se doit, les New Yorkais faisaient une étape à l’Olympia, le 28 juin dernier, pour nous le présenter en chair et en os.

La salle affichait complet depuis longtemps et un public enthousiaste attendait avec impatience un concert qui s’annonçait comme un grand événement dans la capitale.

Un peu restée sur ma faim après leur prestation mitigée à Rock en Seine en 2014, et même si Pollinator et son sound ultra moderne, joyeux et varié m’avait toute de suite conquis, je ne savais pas à quoi m’attendre ce soir. 

Et voilà que l’éblouissante Debbie Harry arrive sur scène sous une pluie de cris et applaudissements et l’ambiance devient rapidement chaude bouillante.

Chevelure blonde platine ornée d’un serre tête avec des d’abeilles, tenue noir strass et paillettes, ceinture boucle en forme d’ abeille, cape en satin,  sandales noirs compensés, l’icône des années 70 et de la Factory d’Andy Warhol n’a rien perdu de son charme. Juste un peu de sa voix… Souriante, communicative, drôle, elle nous parle de son attachement aux abeilles et nous rassure que le petit verre quelle avale “ce n’est que du médicament”

Tout au long de la soirée, elle butine de chanson en chanson –  une set liste éclectique qui ne manque pas de nous faire revivre les good vibes des 70s et 80s et en même temps nous porter dans lunivers des nouvelles chansons, décidément très réussies en live.

Après un  début en trombe avec “One way or another“, leur grands hits incontournables retentissent un après lautre : Call Me, Rapture, Atomic, Heart of Glass mixés avec les récentes  Fun, Long Time, Gravity or Too Much. Des covers sont présents également comme lultra connu Hanging on the Telephone de The Nerves.

Franchement, mauvaise idée l’installation des places assises devant la scène car pratiquement tout le monde est resté début pendant la totalité du concert.

Les fans de la première heure sont ravis ainsi que les plus jeunes. On  va même offrir un joli bouquet de rose rouges à la chanteuse, en suscitant une grande émotion.

Décor épuré, son excellent,  jolis lumières psychédéliques, pas besoin de top d’effets et dartifices, car tous les regards se concentrent sur Debbie Harry, la star de la soirée.

De temps en temps ses  fidèles acolytes Chris Stein (guitare, basse) et Clem Burke (batterie) ainsi que les musiciens plus récents  Light Foxx (basse),  Matt Katz-Bohen (claviers, piano) et  Tommy Kessler (Guitare) – lui volent la vedette pour se lâcher dans des petits solos bien accueillis par le public. Mention spéciale pour Tommy Kessler -excellent à la guitare. 

Final sur Heart of Glass juste avant le rappel bien garni de 4 chansons et dont les incontournables  Union City Blue et Dreaming.

Une soirée lumineuse, un show remarquable qui nous laisse nostalgiques d’une époque culte et confiants dans la bonne étoile de Blondie qui continue de briller dans la constellation  pop post-punk électro.  

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